Når du skal logge ind med MitID, skal du første gang bruge dit kundenummer og kode, som fremgår på dine tidligere regninger. Følg vejledningen i forhold til login og tilknytning af flere kundeforhold.
Du er velkommen til at ringe til Kundeservice på 63 51 68 00 eller sende en mail til os på post@langeland-forsyning.dk hvis du har behov for at få hjælp eller mangler din kode.
Hvis du ønsker at afgive dit samtykke i papirform, kan du ringe til os på tlf. 63 51 68 00 og bede os sende dig en samtykkeformular som almindeligt brev vedlagt svarkuvert. Du kan også møde personligt op på Nørrebro 207A, 5900 Rudkøbing, og udfylde en samtykkeformular.
Bemærk: Er der flere ejere på adressen, skal vi bede om samtykke fra hver enkelt ejer, da samtykket er personligt.
Vi beder om dit samtykke fordi...
Vi beder om samtykke til at bruge dit cpr-nummer, så vi kan fortsætte med at behandle dit cpr-nummer i overensstemmelse med gældende lovgivning.
Vi vil arbejde lovligt, derfor tager vi din ret til lovlig behandling af dit cpr-nummer alvorligt.
Vi behandler dit cpr-nummer i forbindelse med:
- Adresseopdatering – hvis du flytter, henter vi automatisk din nye adresse via cpr-registret.
- Opkrævning via e-Boks – hvis du har tilmeldt dig i e-Boks, sender vi din regning direkte til din e-Boks, og du sparer faktureringsgebyret for udsendelse af regning på papir*.
- Tilbagebetaling – hvis du har betalt for meget, refunderer vi beløbet til din NemKonto.
- Login på vores selvbetjeningsløsning via MitID.
- Inddrivelse – hvis du har en restance, overdrages inddrivelsen til inkasso.
* Ønsker du at modtage opkrævninger fra os i din e-Boks, skal du selv tilmelde Langeland Forsyning som afsender i din e-Boks. Gå ind på www.eboks.dk og søg efter 'Langeland Forsyning' og tryk 'Tilmeld'.
Hvis vi ikke har dit samtykke, kan vi ikke...
Hvis du ikke giver dit samtykke, kan det betyde:
- at vi ikke længere kan sende regninger til dig via din E-Boks.
- at vi måske har en ukorrekt adresse på kundeforholdet, da vi i forbindelse med flytning ikke kan fremskaffe den nye adresse via cpr-nummeret.
- at det bliver mere besværligt for både dig og os, hvis du har betalt for meget og skal have penge retur, da vi ikke kan refundere pengene til din Nem-Konto.
Oplever du problemer med at afgive dit samtykke?
Hvis det ikke lykkedes at afgive dit samtykke via knappen øverst på siden, har du også mulighed for at:
- Ringe til os på tlf. 63 51 68 00, og bede os sende dig en samtykkeformular som almindeligt brev vedlagt svarkuvert.
- Møde personligt op på Nørrebro 207A, 5900 Rudkøbing, og udfylde en samtykkeformular.
Hvem skal afgive samtykke?
Du skal afgive samtykke til cpr-nummer, hvis du er kunde hos Langeland Forsyning.
Du er kunde hos os, hvis dit navn fremgår af de regninger, som du modtager fra os.
Samtykke via telefon...? Hvorfor ikke?
Ifølge persondataforordningen (GDPR) skal vi spørge om lov til at behandle dit cpr-nummer i form af en samtykkeerklæring. Vi skal også have dokumentation for, at samtykke er afgivet korrekt, før det er lovligt for os at opbevare og behandle dit cpr-nummer.
Derfor har vi brug for din digitale eller fysiske underskrift.
Hvis du ikke ønsker at give dit samtykke...
Et samtykke er frivilligt, og du kan derfor vælge ikke at afgive det. Det kan have fra ingen til stor betydning for dig som kunde, afhængigt af hvilke services du benytter i dag.
Du kan få afklaret, hvor stor betydning det vil have for dig ved at kontakte vores kundeservice på telefon 63 51 68 00.
Hvis du ikke ønsker at afgive samtykke, beder vi dig alligevel rette en kontakt til os på
telefon 63 51 68 00 eller på mail til post@langeland-forsyning.dk, så vi kan registrere, at du ikke ønsker at afgive samtykke.
Er er i tvivl om hvorvidt du skal give dit samtykke til behandling af cpr-nummer, så kontakt os - Vi hjælper dig med en vurdering.